Služby a provoz menz
Servisní bod
Administrativní služby související se stravováním zajišťuje samostatné pracoviště menzy Purkyňova, Purkyňova 93, které najdete v průchodu vedle vchodu do menzy.
Provozní doba je v pracovních dnech od 12:00 do 13:30 hodin.
Kontaktní osoba paní Michutová, tel. 541 148 186.
Na tomto místě se poskytují tyto služby zákazníkům:
- hotovostní platby faktur za odebraná jídla,
- reklamace plateb za stravovací služby,
- vydávání karet pro zákazníky mimo VUT v Brně,
- blokování ztracených karet,
- nabíjení, vybíjení a prodlužování platnosti karet,
- informace o čerpání jídel a výše konta,
- informace související s výše uvedenými službami.
Stravování cizích zákazníků v menzách
Karty si lze zdarma aktivovat na následujících místech:
PPV – oddělení ubytování
Purkyňovy koleje – servisní bod na menze
Studentům jiných vysokých škol bude zajištěno stravování na základě předložení potvrzení o studiu.
Výběr ze zařízení
VUT v Brně má 17 stravovacích provozů – kolejní menzy, fakultní restaurace a bufety, ale i moderně koncipovanou pizzerii. Sortiment menz a restaurací tvoří hotová jídla, minutky (včetně jídel bezmasých a sladkých), bagety, saláty, zákusky, ovoce, nápoje, atd. Ve většině provozů je možnost nechat si jídlo i zabalit pro odnesení s sebou (poplatek dle ceníku).
Otevírací doba jednotlivých provozů je přizpůsobena období výuky, caffé-bar má otevřeno od rána.
Výběr z nabídky
Klasické menzy mají denní výběr až z osmi hlavních jídel. Pizzerie Mozzarella a Restaurace Rybkova mají v nabídce relativně stálý sortiment včetně menu. Aktuální nabídka většiny provozů je přenášena z elektronických tabulí v menzách nebo je generována jiným způsobem a je všem zákazníkům dostupná na webu.
Vybavení provozů
V každém stravovacím provozu jsou na stolech nebo u pokladny k dispozici základní ochucovadla (pepř, sůl, ocet, olej, apod.), na požádání pak ubrousky, případně obaly.
Platby
Studenti a zaměstnanci VUT pak mají možnost realizovat platby i prostřednictvím karty VUT, která je k tomuto účelu nositelem informace o tom, že vlastník karty je oprávněn využívat příslušné dotace.
Zabezpečení karty VUT v Brně
Karty je možné blokovat pro poskytování stravovacích služeb. Zablokování karty pro případ ztráty nebo v případě ztráty snižuje rizika zneužití karty. Příznak odblokování/blokování karty lze kdykoliv změnit na Informačním portálu VUT v Brně v záložce „Průkazy“.
Sledování plateb kartou VUT
Sledování plateb kartou je možné provádět zde.
Zákazníci, kteří jsou registrování v informačním systému VUT v Brně (studenti a zaměstnanci VUT v Brně), mohou ve svém osobním profilu na Informačním portálu VUT v Brně v záložce „Ubytování a stravování“ na kartě Konto > Detail sledovat všechny operace realizované svou kartou.
Čerpání obědů zaměstnanců
Zaměstnanci VUT v Brně mohou ve svém osobním profilu na Informačním portálu VUT v Brně v záložce „Čerpání obědů“ sledovat čerpání obědů s dotací zaměstnavatele na stravování svých zaměstnanců. Na základě této informace, se zřetelem k tomu, že fakulta může z různých důvodů (dovolená, služební cesta ad.) počet dotovaných obědů krátit, je možné optimalizovat využití dotace během měsíce a vyhnout se případnému nechtěnému překročení nároku na čerpání dotovaných obědů. Dotovaná jídla nejsou vázána pouze k osobě zaměstnance, ale ten jimi může pohostit i další osoby.
V případě vyčerpání počtu dotovaných jídel může zaměstnanec dále využívat stravovací služby VUT, již však bez nároku na dotace.
Koncem roku 2008 bylo zavedeno automatické blokování vydaných karet zaměstnancům, kteří jsou zároveň i studenty. Toto opatření brání neúmyslnému načtení karty zaměstnance u těch, kteří preferují platbu kartou studenta. Toto opatření nemá zpětnou platnost, tedy tomu, kdo měl před zavedením opatřením více platných karet, všechny zůstávají odblokované. Příznak odblokování/blokování karty lze kdykoliv, a to i pro starší karty, změnit na Informačním portálu VUT v Brně v záložce „Průkazy“.
Platba stravenkami
Menzy VUT v Brně akceptují platby stravenkami Ticket Restaurant a .SODEXO
Při platbě stravenkami dotovanými třetí stranou nelze využívat dalších dotací vázaných k institutu student nebo zaměstnanec.
Reklamace služeb
Reklamace na kvalitu poskytovaných služeb je nezbytné uplatňovat okamžitě, přímo v provozu, kde byla služba poskytnuta a u osoby, která tuto službu poskytla (osoba vydávající jídlo, osoba u pokladny, apod.). Pokud není zákazník spokojen se způsobem řešení reklamace, má právo požadovat přivolání vedoucího směny, vedoucího provozu, případně jiné zodpovědné osoby. Zákazník je oprávněn všechny připomínky, stížnosti a doporučení zaznamenat i do elektronické Knihy přání a stížností nebo do Knihy přání a stížností v papírové podobě, která mu na vyžádání musí být dána k dispozici.